Kundportaler - en webbaserad lösning med fördelar och möjligheter

  16 nov 2020

Vi på 3bits har lång erfarenhet av att utveckla kundportaler till våra kunder. I en tid när allt mer digitaliseras dyker kundportaler i olika former upp på fler och fler ställen. De blir också mer funktionella. Ofta är en kundportal en webbaserad lösning där kunder kan logga in för att få tillgång till information och kunna utföra en del uppgifter som kundservice annars behöver hjälpa till med.

Själva kundportalen kan se väldigt olika ut beroende på vilka behov som finns för företagets kunder och användare. Det kan vara allt från att hantera fakturor, spåra beställningar, beräkna priser, boka resurser och följa upp projekt. Med ett digitalt verktyg ges möjligheter och fördelar som blir krångligare om det i stället skulle hanteras manuellt via telefon och mail. På så sätt frigörs även resurser så att medarbetarna kan fokusera på andra arbetsuppgifter och minska onödig administration.

En kundportal är på samma sätt som e-handel tillgänglig 24/7. Vi pratar ofta om att vi bygger lösningar som ska förenkla vardagen för våra kunder och deras kunder. Precis så är det med en kundportal.

Läs gärna mer om kundportaler och kontakta oss så berättar vi mer om vår erfarenhet av kundportaler och andra webblösningar.

Kundportal

Kontakta oss

*