”Kundportalen har blivit affärsavgörande”

  10 feb 2015

Ragn-Sells

För Ragn-Sellskoncernen har 3bits utvecklat en koncernglobal kundportal där deras företagskunder kan logga in och se och hantera sina uppdrag som de har hos Ragn-Sells. Kundportalen är gjord med responsiv design för att fungera lika bra ute på fältet med en telefon, som på kontoret vid en dator. Tanken är att kunderna enkelt själva ska kunna se vilka behållare som de har utställda, vart de står och enkelt kunna hantera dem. Det sparar tid för användaren, och kundtjänst kan i stället lägga tid på att hjälpa kunderna med mer avancerade frågeställningar.

3bits har även utvecklat ett komplement till Ragn-Sells kundportal, netshop. Det är en e-handelssajt som är byggd på samma princip, där man enkelt som privatperson eller företag kan beställa smartbags, boka tömning av dessa och hyra fastpriscontainers. Detta var en väldigt lyckad satsning i Norge som fungerade speciellt bra under ”vårstädningen” som man har varje år i Norge.

Maria Gustafsson som är CIO på Ragn-Sellskoncernen berättar att ”Flera har sagt att vi har den mest funktionella kundportalen i branschen och det är förstås kul att höra. Det är härligt när IT och affärer kan kopplas samman så här hårt. Det är så det ska vara.”.

Läs hela kundcaset om Ragn-Sells.