
Rekordökning för e-handeln i december
Postnord släppte i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research e-barometern för december 2020 där vi kunde se att december blev den rekordmånad som många av oss trott. Med en ökning på 50 % jämfört med december 2019 stängdes året med den högsta tillväxten under någon månad under 2020. Hela 85 procent av svenskarna e-handlade, mest ökade dagligvaruhandeln med otroliga 275 %, följt av barnprodukter och leksaker. Missa inte att anmäla dig till Retail Day 2021 där e-barometern för helåret 2020 presenteras.
Många företag kräver i dag att en order går genom deras eget inköpssystem och då kan en så kallad punchout-lösning vara ett sätt att förenkla inköpen för den här typen av kunder. Punchout är en teknik som gör det möjligt för inköpssystem att samverka med e-handelsbutiker. Med en punchout-lösning kan man via sin egen e-handel ge kunden en bättre användarupplevelse och jobba mer med personalisering både av produkter, kampanjer och priser. Det finns även möjligheten att visa mer information om produkterna än i ett inköpssystem. Kontakta oss gärna för att höra mer om de punchout-lösningar vi byggt tillsammans med våra kunder.

Nyheter

Apptus och 3bits i nytt partnerskap för att optimera sajter
Apptus eSales använder AI och maskininlärning för att optimera e-handlares ...
Rekordökning för e-handeln i december
Postnord släppte i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research e-b ...
Punchout-lösning för e-handel via inköpssystem
Många företag kräver i dag att en order går genom deras eget inköpssystem o ...Artiklar

PostNord Retail Day – Cirkulär e-handel
Temat för årets första Retail Day som anordnas av PostNord i digital form v ...
Krav på e-handel vid upphandling
Varje år köper staten, regionerna och kommunerna in varor och tjänster för ...