3bits vet hur framgångsrik e-handel ser ut. Vi har byggt e-handelslösningar tillsammans med våra kunder som Lindex, Tingstad, Ragn-Sells och Mölnlycke Health Care i flera år.
Stefan Winterlén

Med kunden i centrum

Den 11 mars var det tänkt att vi skulle samlas på Svenska Mässan i Göteborg för att träffas på D-Congress och prata e-handel. Men det får vi göra den 28 oktober i höst och fick i stället en uppvärmning på Pre D-Congress som sändes digitalt. Tillsammans får vi forma en agenda i en tid som är oviss, där det digitala är först. Branschen har blivit än mer dynamisk, företag har fått hitta sina sätt att ta sig framåt med förändrade kundbeteenden och snabba beslut. Vi har samlat spaningar från livesändningen om ni missade tillfället.

Sofia har skrivit om 10 funktioner hon gillar när hon e-handlar. Kanske hittar ni något ni håller med om, eller tar en funderare på om det finns en funktion ni skulle kunna implementera på er sajt för att göra den bättre för era kunder.

Peter förklarar hur vi arbetar med att tillgängliggöra information via APIer. Det är i dag mycket vanligt att vi har information utspridd i flera system. För en produkt kan vi till exempel ha produktinformation i ett PIM, information kring försäljning av produkten och pris i ett affärssystem och dokument och bilder kopplade till produkten i ett DAM. Vi har byggt många integrationer med Rest API / Web API genom åren. Vi berättar gärna mer om hur APIer kan användas för att förenkla och minska administrativt arbete för din verksamhet.

Stefan Winterlén