Briqpay är ett fintechbolag som grundades 2020 av Björn Widerström, Sara Johansson och Mats Andersson. De har en lång erfarenhet från att tidigare arbetat i betalbranschen på bland annat Bambora och Klarna. Briqpay erbjuder två produkter för att skapa flexibilitet och enkelhet i köpflödet mellan företag. Ett automatiserat registreringsflöde för uppskapandet av nya företagskonton samt en skalbar betalplattform som underlättar försäljning mellan företag genom att tillföra en bättre användarupplevelse för både säljare och köpare. Detta möjliggörs genom integrationer till alla önskade betalleverantörer och ett regelverk för att styra betalflöden. Med Briqpay kan du fritt välja betalsätt, inklusive din egna faktura.
Briqpay
Briqpays mål är att företagskunder ska kunna handla likt hur det ser ut inom consumer-retail (B2C) samtidigt som Briqpay ger stor flexibilitet till deras kunder att anpassa kundresan efter deras behov. Briqpay vill göra det enkelt för företag att skapa långsiktiga relationer med deras kunder, både före och efter transaktionen. Oavsett om företag säljer mot offentliga sektorn, små företag eller större företag så är Briqpays produkter anpassade för att erbjuda en optimerad kundresa. Briqpays produkter gör det enkelt att lyfta B2B-försäljning till en helt ny nivå på företagens villkor. Alla produkter är anpassade för global försäljning.