Lindex utsedd till Årets Omnikanal

Lindex omnichannel

På SEBC 18 maj fick Lindex ta emot priset som Årets Omnikanal. Ett bevis på ett lyckat arbete som pågått länge där teknik och de mjuka värde samspelar. Är en vara slut i butik kan personalen lätt beställa hem den till kunden, valfrihet i leverans och lagersaldo i butiker som visas online är bara några av sakerna i omnichanneltänket.

- Vi är såklart jättestolta över att få ta emot detta pris! Vi har under lång tid arbetat målmedvetet för att erbjuda våra kunder en inspirerande och användarvänlig shoppingupplevelse oavsett var eller hur kunden väljer att handla och det är vad det här priset speglar, säger Henrik Sörstedt, Head of Digital Business Development på Lindex.

Juryns motivering:

Årets vinnare har visat att de förstår hur viktigt det är att integrera butik, medarbetare och instore-funktionalitet för att skapa mervärde genom omni. De ser vikten i att belöna och utmana sina medarbetare för att de ska arbeta mot att bemöta kundens krav och önskemål, inte bara i butik utan även online. De erbjuder sina kunder samma priser och kampanjer oavsett kanal och levererar dit kunden vill. De tänker på enkelheten i köpresan, något som är efterfrågat bland kunder. Omni idag är inte bara teknik, det är de mjuka värdena att nyttja de befintliga kanalerna med ny funktionalitet för att möta kundernas förväntningar som gör det nya bemötandet lönsamt. På ett personligt, innovativt, roligt och lockande sätt erbjuder de sömlös shopping med en hög grad av valfrihet och tillgänglighet.

Ett stort grattis från oss på 3bits!

http://about.lindex.com/se/lindex-utsedd-till-arets-omnikanal/

Foto: Lindex